fbpx
Jak wypromować sklep internetowy

Jak wypromować sklep internetowy

25 marca 2022 | 2 min czytania


Stworzyłeś własny sklep internetowy i nie ma sprzedaży? Męczy Cię zagadnienie jak wypromować sklep internetowy, ponieważ właśnie to dałoby Ci sprzedaż w nim, a co za tym idzie dochody potrzebne do rozwoju działalności.

Wbrew pozorom promocja sklepu internetowego może być przeprowadzona na kilka sposobów. Najlepiej je ze sobą łączyć, analizować ruch, przeprowadzać testy A/B, zbierać informacje tak żeby mieć jak największy obraz naszych klientów.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to podstawa promocji sklepu internetowego. Jeżeli chcemy mieć stały ruch na sklepie z organicznych wyników wyszukiwania, nie ma innej drogi. Metody pozycjonowania każdy ma swoje, ale dobre praktyki są jedne i coraz bardziej się zawężają.

W zależności od różnych czynników takich jak branża, frazy, na które się pozycjonujemy, strategia będzie nieco inna. Czasami pozycjonerzy stawiają na mocny linkbuilding, czasami na content na stronie docelowej.

Tak czy inaczej blog na stronie z wartościową treścią i linkowaniem wewnętrznym jest zawsze dobrym pomysłem, ponieważ roboty Google bardziej cenią naszą stronę czy sklep, a co za tym idzie jesteśmy częściej odwiedzani przez nich i możemy osiągnąć lepsze pozycje.

Reklama w Internecie

Popularne reklamy CPC – cost per click, czyli takie, w których płaci się za kliknięcie są dziś uważane za must-have biznesu internetowego. Zgadzam się z tym, ale nie twierdzę, żeby kampanie powinno się robić cały czas bez najmniejszej strategii i bez powodu.

Jeżeli zaczynamy, mamy nową, niewypozycjonowaną domenę takie kampanie są jak najbardziej pożądane dla nas, ponieważ możemy znaleźć się na pierwszych miejscach listy wyszukiwania. Co prawda z etykieta REKLAMA, ale nie każdy zwraca na to uwagę.

Influencerzy

Coraz bardziej popularną formą reklamy jest współpraca z influencerami. Dużo firm nawiązuje kontakty z rozpoznawalnymi gwazdami YouTube’a lub Instagrama. Polega to na tym, że w zamian za gratyfikację polecają oni produkty lub usługi sprzedawane w sklepie internetowym przez firmę.

Sprawdź też:   Instrukcja dodawania produktu w WooCommerce

Marka osobista

Jeżeli sprzedajesz pod własnym szyldem najlepszą formą reklamy będzie stworzenie swojej marki osobistej. Udzielaj się na forum, pisz artykuły w gazetach, nagrywaj filmy na YouTube. Bądź w oczach innych specjalistą, który zna się na rzeczy i stwórz przekonanie, że to właśnie do Ciebie powinni się zgłosić.

Dodatkowo dobrym pomysłem byłaby strona internetowa, na której znajdowałby się Twój blog. Opis Twojej osoby byłby dodatkowym atutem. No i oczywiście link do sklepu 🙂

Podobne posty:

Najnowsze artykuły

Google Indexing API i WordPress

Google Indexing API i WordPress Przeczytaj

Blog – strona internetowa z przemyśleniami

strona internetowa z przemyśleniami Przeczytaj

Firmowa strona internetowa – informacja na temat firmy w Internecie

informacja na temat firmy w Internecie Przeczytaj
Więcej artykułów
strzalka w gore