Instrukcja dodawania produktu w WooCommerce

Instrukcja dodawania produktu w WooCommerce

20 maja 2021 | 2 min czytania


Wielu z nas zamawiając usługę stworzenia sklepu internetowego na oprogramowaniu WordPress z wtyczką sklepu internetowego WooCommerce nie ma technicznego pojęcia, a wykonawca nie ma czasu, ochoty lub nawet umiejętności, żeby wytłumaczyć, jak obsłużyć sklep na tak podstawowej płaszczyźnie jak uzupełnianie go o produkty, dlatego powstała instrukcja dodawania produktu do WooCommerce.

Żeby było czytelnie podzieliliśmy to, na podstawowe etapy

Nazwa produktu

Jak sama nazwa mówi wpisujemy tutaj nazwę produktu, np. „Kawa mielona”

Opis produktu

Poniżej jest duży edytor tekstowy, który jest opisem naszego produktu. Należy tutaj dodać różnego rodzaju informację o nim i napisać ogólny, unikatowy opis produktu (jest to bardzo ważne działanie pod SEO).

Opcje dodatkowe

Po prawej stronie widnieje kilka opcji do konfiguracji:

Kategorie produktów:

Tutaj należy zaznaczyć wszystkie kategorie, w których znajduje się nasz produkt

Tagi produktów:

Oddzielone przecinkami „przymiotniki” cechujące nasz produkt.

Obrazek produktu:

Główny obrazek przedstawiający produkt

Galeria produktu:

Reszta obrazów naszego produktu (zalecamy dodać także główny, ponieważ każdy szablon różnie wyświetla kartę produktu)

Krótki opis produktu:

Skrócony opis produktu, który ma zachęcić klienta do wejścia w niego

Dane produktu

Została nam jeszcze jedna tabelka do wypełnienia i jest ona trochę bardziej rozbudowana. Są to dane produktu. Omówię tutaj dane do prostego produktu, ponieważ reszta ma rozwiązania dopasowane do konkretnych sklepów.

Ustawienia główne:

Cena: Tutaj podajemy cenę netto lub brutto (w zależności co jest ustawione w opcjach WooCommerce)

Cena promocyjna: Jeżeli mamy promocję na ten produkt tutaj wpisujemy cenę promocyjną

Sprawdź też:   Planowanie działania sklepu internetowego

Status podatku: Opodatkowany – jeżeli całość jest opodatkowana, Tylko wysyłka – jeżeli towar nie jest opodatkowany, a wysyłka tak, brak – jeżeli nic nie jest opodatkowane

Klasa podatkowa: Jeżeli jesteśmy płatnikiem VAT to musimy najpierw zaimportować (lub wpisać sami) stawki VAT w danych krajach, a następnie możemy je tutaj wykorzystać. To ustawienie znajduje się w WooCommerce->Ustawienia->Podatki. Najczęściej produkt jest opodatkowany na 23% VAT i tutaj zostawiamy Klasę podatkową standardową.

Magazyn:

SKU: Wpisujemy SKU produktu

Zarządzać stanem magazynowym:

Jeżeli włączysz tę możliwość będziesz musiał dbać o regularne uzupełnianie stanów każdego produktu, ponieważ włącza ona takie opcje jak:

stan magazynowy (wpisanie konkretnego stanu co do sztuki),

pozwalać na zamówienia oczekujące (możesz pozwolić klientowi kupić, jeżeli nie ma produktu na magazynie, pozwolić i go poinformować lub nie pozwolić),

próg niskiego poziomu stanu magazynowego (kiedy ma Cię powiadomić o niskim progu – wpisujesz konkretną ilość produktów).

Sprzedawany pojedynczo: Zaznaczona opcja pozwala sprzedać tylko jeden produkt na jedno zamówienie

Wysyłka:

Uzupełniamy wagę oraz wymiary produktu lub nadajemy klasę wysyłkową (wcześniej zdefiniowaną w ustawieniach WooCommerce)

Powiązane produkty:

Jak sama nazwa mówi chcesz coś polecić klientowi – produkty up-sell to „zamienniki” tego produktu, na których możesz mieć np. większą marżę; produkty cross-sell to produkty polecane do sprzedaży z tym produktem.

Atrybuty:

Możesz wcześniej zdefiniować atrybuty w menu Produty->Atrybuty i będą one wtedy dostępne dla każdego produkty lub w każdym produkcie osobno.

Atrybut to cecha produktu, czyli np. dla naszego przykładu z kawą mogą być to: waga=1kg; rodzaj=mielona; moc=średnia itd.

Zaawansowane:

Notatka do zakupu: Dodaję wpisaną notatkę przy zamówieniu.

Na końcu pozostaje zweryfikować to, co wpisaliśmy lub zaznaczyliśmy, kliknąć opublikuj i podejrzeć, czy wszystko jest ok.

Sprawdź też:   Google Indexing API i WordPress

Podobne posty:

Najnowsze artykuły

Wtyczka do newsletterów w WordPressie

obsluga newslettera w wordpress Przeczytaj

WooCommerce czy PrestaShop

WooCommerce czy PrestaShop Przeczytaj

Czym zajmuje się firma e-commerce?

Czym zajmuje się firma e-commerce? Przeczytaj
Więcej artykułów
strzalka w gore