planowanie sklepu internetowego

Planowanie działania sklepu internetowego

16 maja 2021 | 2 min czytania


Żeby rozpocząć tworzenie sklepu internetowego, musimy mieć ścisły plan jego działania oraz dopracowane wszystkie kwestie logistyczne. Wiele spraw musimy przemyśleć, zapytać o radę innym, najlepiej kupujących w Internecie. Dobrze też mieć kogoś, kto taki sklep już prowadzi, żeby powiedział nam jak to wygląda od środka. Jeżeli nie mamy nikogo takiego i nie mamy wyobraźni jak to ma wyglądać zawsze z pomocą może nam przyjść specjalista ds. e-commerce. Jest to osoba, która ma szeroką wiedzę nt. handlu w Internecie i w zależności od profilu umiejętności, umie taki sklep stworzyć od podstaw lub zorganizować – albo jedno i drugie. Mimo to musimy podzielić organizację sklepu na trzy etapy.

Kwestie prawne

Organizując sklep internetowy musimy pamiętać o tym, że musi on być obudowany różnego typu regulaminami, umowami, rodo itd. Głownie po to musimy zaplanować całe działanie sklepu internetowego, ponieważ żadnen prawnik nie napisze np. regulaminu bez wiedzy jak ma działać sklep. Kwestie prawne działania sklepu są kluczowe i musimy wybrać kogoś naprawdę kompetentnego do wykonania tych zadań, żeby uniknąć późniejszych ewentualnych problemów. 

Kwestie logistyczne

Wysyłka towarów to kwintesencja sklepu internetowego. Na polskim rynku dostępnych jest bardzo dużo przewoźników, ale nie każdy będzie nam odpowiadał. Jedni nastawieni są konkretnie na tanie paczki dostarczane do domu lub punktu, inni na paczki eksportowe, a są jeszcze tacy, którzy raczej niechętnie podejmą współpracę ze sklepem internetowym. Tak, czy inaczej trzeba kogoś wybrać. Ale kwestie logistyczne to nie tylko wysyłki. Zaliczam do nich także płatności. Tutaj też mamy dosyć duży wybór, który cały czas się powiększa, a co za tym idzie oferta jest coraz lepsza! Dla klientów naszego sklepu jest to bardzo dobra wiadomość. Mimo wszystko jeżeli chodzi o kwestie logistyczne trzeba trochę posiedzieć, podzwonić, popisać i po prostu zbadać rynek.

Sprawdź też:   Jak wypromować sklep internetowy

Kwesie techniczne

Przechodzimy do etapu, w którym potrzeba fachowej ręki, ale tutaj już „tworzymy” sklep. Musimy wybrać projekt graficzny lub przy mniejszym budżecie szablon. Przede wszystkim przy konsultacji z osobą techniczną, deweloperem musimy zastanowić się w jakim CMS-ie będziemy stawiać nasz sklep, czyli na jakim oprogramowaniu będzie oparty. Dwa najpopularniejsze, które stosuje się na całym świecie to PrestaShop oraz Woocommerce, które jest rozszerzeniem do WordPressa. Nie jestem w stanie powiedzieć, które z nich jest lepsze, ponieważ jak mawiają programiści – to zależy. Może to zależeć nawet od klienta. Są takie mity, że PrestaShop jest do większych sklepów, bo Woocommerce ich nie „udźwignie”, ale to raczej – tak jak napisałem – jest mitem. Klientowi może bardziej się spodobać panel administracyjny Woocommerce i kwestie techniczną mamy z głowy. 

Podobne posty:

Najnowsze artykuły

Wtyczka do newsletterów w WordPressie

obsluga newslettera w wordpress Przeczytaj

WooCommerce czy PrestaShop

WooCommerce czy PrestaShop Przeczytaj

Czym zajmuje się firma e-commerce?

Czym zajmuje się firma e-commerce? Przeczytaj
Więcej artykułów
strzalka w gore