
Treści na stronę internetową
19 kwietnia 2022 | 3 min czytania
Treści na stronę internetową to bardzo ważny element powstawania strony www. Nie tylko chodzi tutaj o Klienta i jego odczucia oraz kwestie informacyjne, chociaż musimy pamiętać, że tworzenie stron internetowych przeznaczone jest głównie dla nich, głównie jeżeli chodzi o te firmowe. Musimy też zadbać o to, żeby treści na stronę internetową były przyjazne pod SEO, ponieważ częściej niż nasi Klienci, naszą stronę czytają roboty.
Musimy też pamiętać o tym, żeby w miarę możliwości rozszerzać te treści, ponieważ dzięki temu jesteśmy bardziej cenioną stroną przede wszystkim przez roboty, ale także wyszukiwana strona może zadziałać jako lejek sprzedażowy i dzięki niej pozyskamy Klienta.
Warto pomyśleć także o ciągłej aktualizacji swojej galerii, w której umieścimy realizacje, czy zdjęcia naszej firmy i dzięki niej będziemy mogli się pochwalić. Jest to zawsze dobra i skromna możliwość na to, żeby to zrobić.
Oferta na stronie internetowej
Podstrona ofertowa to absolutna podstawa na firmowych stronach internetowych. Musimy poinformować Klienta, czym się zajmujemy i co możemy mu zaoferować. Wstawiając ofertę na stronę możemy zrobić to w różny sposób. Nie ma znaczenia co wybierzemy, ale musimy mieć w głowie chociaż minimalny zmysł estetyczny.
Najważniejsze, żeby Klient nie musiał scrollować strony w nieskończoność, żeby coś znaleźć, dlatego najlepiej podzielić oferty na kategorie. Wtedy możemy je umieścić albo na osobnych stronach, albona przykład za pomocą JavaScript ukryć je i odkrywać te, które wybierze Klient.
Wejdź tu, jeżeli chcesz więcej poczytać o tym Jak przygotować ofertę na stronę internetową
Katalog produktów na stronie internetowej
Katalog produktów to bardzo dobra opcja, przede wszystkim dla tych, którzy mają do zaoferowania bardzo duży asortyment swoim Klientom. Strony internetowe, na których jest taki katalog mają dużo większe szanse na sukces, ponieważ dzięki temu odwiedzający wie, co może mu zaoferować firma, na której stronie internetowej jest.
Idealnym oprogramowaniem do stworzenia takiego katalogu jest WordPress, ponieważ jest do niego bardzo dużo darmowych wtyczek. Ponadto, jeżeli kiedyś planujemy sprzedawać nasze produkty przez Internet możemy stworzyć najpierw katalog, a gdy już będziemy gotowy, uruchomimy sklep za pomocą wtyczki Woocommerce.
Bardziej zaawansowani użytkownicy, takcy którzy mieli do czynienia z kodem, lub potrafią edytować kod PHP, mogą sami stworzyć katalog produktów na stronie internetowej za pomocą tzw. custom post types, czyli własnych typów postów.
Więcej na ten temat w artykule: Katalog produktów na stronie internetowej WordPress
Blog na stronie internetowej
Kolejnym dobrym dodatkiem do strony internetowej jest blog. Jeżeli jesteśmy specjalistami w danej dziedzinie, nie ma się co zastanawiać – piszmy bloga firmowego! Dzięki niemu będziemy mieli większe szanse wybić się w wyszukiwarce Google na wyższe pozycje, ale nie tylko.
W oczach Klientów także zyskamy. Jeżeli zaczną czytać nasze specjalistyczne artykuły, to oni sami będą nas postrzegać jako specjalistów i dzięki temu zdobędziemy większą szansę na to, że nowy Klient zgłosi się do nas po usługę.
Podobnie jak w przypadku katalogu produktów, bloga także warto prowadzić na WordPressie, ponieważ zaczynał on jako oprogramowanie blogowe, potem dopiero ewoluował do tak rozbudowanego CMS-a, którym jest dzisiaj.
Jeżeli zainteresował Cię ten temat, zapraszam tutaj: Blog na stronie internetowej
Podstrona kontakt na stronie internetowej
Ważniejsza podstrona na całej firmowej stronie internetowej. Musimy na niej umieścić PRAWIDŁOWE dane kontaktowe. Dzięki nim nasz potencjalny Klient ma szanse nawiązać z nami kontakt. Na tej podstronie możemy także zamieścić formularz kontaktowy, który będzie wygodny dla Klienta oraz mapy z naszą dokładną lokalizacją.
Formularze kontaktowe tworzy się bardzo wygodnie w połączeniu ze stroną utworzoną na WordPressie. Tutaj także mamy do dyspozycji kilka darmowych wtyczek, które świetnie się sprawdzają i są elastyczne w codziennym użytkowaniu. Jedną z nich jest na przykład Contact Form 7.
Więcej na ten temat w artykule: Podstrona kontakt na stronie internetowej
Galeria na stronę internetową
Jak już pisałem wyżej, galeria to takie miejsce, w którym możemy się śmiało pochwalić. W zależności od działalności, którą prowadzimy i w jakim jesteśmy stopniu zaawansowania, różne treści możemy udostępnić.
Czasami wrzucimy tam obszerne portfolio podzielone na szczegółowe kategorie, dzięki czemu Klient będzie mógł wybrać dokładnie to, co go interesuje i sprawdzić, czy Twoje usługi są na zadowalającym poziomie. Czasami po prostu można dodać zdjęcia firmy w różnych kategoriach, na przykład: hala produkcyjna, magazyn, sekretariat i tak dalej.
Jeżeli chcesz więcej informacji wejdź: Galeria na stronę internetową
Podstrona O nas na stronie internetowej
Czy według popularnej opinii podstrony „O nas” (ewentualnie „O firmie”) nikt nie czyta? Nie zgodzę się z tym. Często czytają ją potencjalni Klienci, tym bardziej jeżeli chodzi o jakieś duże zamówienie lub nawet większy kontrakt. Chcą po prostu wiedzieć, czy kontrahent jest warty uwagi. Poza tym dużo częściej tę podstronę czytają roboty.
Jest to znakomity kawałek strony internetowej, żeby napisać coś pod SEO i dać wyszukiwarkom tego, czego chcą. Dzięki temu my możemy skorzystać z możliwości jakie dają teksty pisane pod SEO i trochę nagiąć zasady pisania „dla ludzi”.
Więcej o tym Jak stworzyć podstronę o nas na stronę internetową