
Reklama na stronie internetowej
16 marca 2022 | 2 min czytania
Jeżeli jesteś właścicielem serwisu internetowego, bloga lub jakiejkolwiek innej, dobrze prosperującej strony internetowej i do tej pory robiłeś to charytatywnie, a w końcu chciałbyś zacząć na tym zarabiać, zdecydowanie ten artykuł jest dla Ciebie. Na pewni przy tworzeniu tej strony napracowałeś się nie mało, bo samo tworzenie contentu, pozycjonowanie, czy chociażby pomysł na stronę, kosztowało dużo czasu i wyobraźni.
Pokażę Ci trzy popularne sposoby, jak zacząć zarabiać na swojej stronie internetowej. Oczywiście skala zarobków będzie zależna od jakości Twojej strony internetowej oraz ilości użytkowników odwiedzających ją codziennie, ale myślę, że któraś z opcji przypadnie Ci do gustu.
Pamiętaj o tym, żeby przed zaczęciem zarabiania sprawdzić wszystkie aspekty prawne, ponieważ to jest najważniejsze, również pod kątem Twojego bezpieczeństwa.
Reklama w Google Ads – Google AdSense
To najpopularniejsza forma reklamy. Osoby, które chcą coś zareklamować rejestrują się na portalu Google Ads, konfigurują swoją reklamę, ustalają budżet dzienny i reklama się wyświetla.
Natomiast użytkownicy Google AdSense są odpowiedzialni za wyświetlanie tej reklamy. Chodzi tu głównie o reklamy display’owe, czyli takie, które zazwyczaj mają graficzną formę i przyciągają uwagę odbiorcy. Google płaci za kliknięcie, dlatego kampanie te nazywane są kampaniami CPC – cost per click, czyli po prostu płatność za kliknięcie.
Artykuły sponsorowane
Według mnie najlepsza forma sprzedaży zarówno dla Ciebie, jak i dla Klienta. Dlaczego? Twój content na stronie się rozszerza i dzięki temu zyskasz w oczach robotów Google’a – Twoja strona jest częściej aktualizowana i bardziej rozbudowana. Dlaczego zyskuje Klient? Ponieważ w takich artykułach bardzo często zamieszcza się linki zwrotne (najczęściej do stron internetowych) i zazwyczaj są one dofollow. Po pierwsze klient otrzymuje reklamę w formie artykułu, a po drugie link zwrotny przekierowuje roboty do swojej strony z dużą mocą (dofollow).
Sprzedaż powierzchni
Jeżeli mamy w planie sprzedaż powierzchni musimy bardzo skrupulatnie zaplanować nasze działania. Tworzenie stron internetowych o takim profilu musi w swoim projekcie przewidywać miejsce na powierzchnie, którą zakupi Klient.
Tak, czy inaczej wydzielona strefa zazwyczaj posiada jakiś banner, który linkuje do strony Klienta. Cena dogadywana jest indywidualnie, a banner umieszczany jest czasowo.