optymalizacja seo

Optymalizacja SEO

7 czerwca 2021 | 2 min czytania


Wielu z nas słysząc o SEO nie ma zielonego pojęcia o czym jest mowa. Jeżeli chcesz się dowiedzieć co to jest SEO, przeczytaj wcześniejszy artykuł na blogu. Rozjaśni Ci dużo niewiadomych, z którymi niemożliwością jest dalsza eksploracja tematów SEO. Prawdą jest, że SEO samo w sobie jest optymalizacją, ale mówiąc o niej myślimy o jednorazowym działaniu, które da naszej stronie korzyści w postaci wyższych pozycji w wyszukiwarce. Co prawda każdy post, medium, czy nawet kategorię na naszej stronie musimy osobno optymalizować w momencie, gdy ją dodajemy, możemy wykonać działanie, które zoptymalizuje nasze statyczne elementy na stronie internetowej. Jednym z takich elementów jest chociażby podstrona „o firmie”. Nikt jej nie zmienia co tydzień, jest po prostu raz napisana i tak widnieje przez cały czas działania strony. Ewentualnie zmieniamy drobne szczegóły, np. przenosząc firmę z Poznania do Warszawy zmienimy jeden wyraz.

Czy optymalizacja SEO to konieczność

Generalnie tak. Można się uprzeć, że strony, które nie mają ruchu z wyszukiwarek, nie potrzebują optymalizacji SEO, ale według mnie i podejrzewam większości SEO-wców jest to bzdura. Załóżmy, że strona jest utrzymywana przez 10 lat, a jej treść jest dodawana regularnie. Ruch generowany jest tylko z Facebooka. W tym czasie content marketing tak by zadziałał, że treści, które dodajemy organicznie wypozycjonowałyby tę stronę na jedną z pierwszych pozycji w wyszukiwarce, ale ponieważ nie jest zoptymalizowana – niestety nie jest w ogóle widoczna. Poza tym, dlaczego mielibyśmy nie optymalizować strony, skoro daje to tylko pozytywne skutki? Nie ma co się zastanawiać, czy optymalizacja SEO to konieczność, należy działać tak, aby nasza strona osiągała najwyższe pozycję m.in. dzięki temu.

Sprawdź też:   Google Indexing API i WordPress
Skontaktuj się z nami

Co daje optymalizacja seo

Optymalizacja SEO daje nam przede wszystkim dużo większą widoczność w sieci ze względu na to, że wszystko jest ustawione dokładnie tak jak chce m.in. Google. Chodzi o to, że mając post z tytułem „Rodzaje choinek” musimy mu dać pasujący opis i słowa kluczowe. Przykładowo:

  • Tytuł: „Rodzaje choinek”
  • Opis: „Jeżeli ciekawią Cię wszystkie rodzaje choinek, które są dostępne na rynku, przeczytaj ten artykuł”
  • Słowo kluczowe: „rodzaje choinek”

To jest bardzo prosty przykład, ale ukazujący, żeby w słowach kluczowych nie wpisywać np. „długość Nilu”, bo to byłoby kompletnie bez sensu i pociągnęłoby naszą stronę na dno… Nilu.

Kto wykonuje optymalizacje seo

Optymalizację SEO wykonują zazwyczaj specjalne agencje SEO, agencje marketingowe, ale często też agencje interaktywne, które są w stanie wykonać stronę internetową, zoptymalizować ją, a następnie skutecznie, ją pozycjonować. Dzięki temu nie trzeba biegać po różnych wykonawcach i szukać najlepszego, można to załatwić w jednym miejscu. Jeżeli dalej zastanawiasz się kto wykonuje optymalizację SEO, szukać w Google pod takim samych słowem klucz, dodając ewentualnie słowo – agencja. Szczerze mówiąc, co pierwsze wyskoczy – to będzie najlepsze, no bo przecież o to w tym wszystkim chodzi!

Podobne posty:

Najnowsze artykuły

Wtyczka do newsletterów w WordPressie

obsluga newslettera w wordpress Przeczytaj

WooCommerce czy PrestaShop

WooCommerce czy PrestaShop Przeczytaj

Czym zajmuje się firma e-commerce?

Czym zajmuje się firma e-commerce? Przeczytaj
Więcej artykułów
strzalka w gore