oferta na stronę internetową

Oferta na stronie internetowej – jak przygotować

8 kwietnia 2022 | 2 min czytania


Oferta na stronie internetowej jest częstym zjawiskiem na firmowych stronach internetowych. Czy takie podstrony są jednak robione dobrze i tak, żeby dla Klienta wszystko było czytelne? Ważne jest też to, że zazwyczaj ta zakładka jest polem do popisu dla kwestii SEO, ponieważ jest w niej dużo tekstu, a nagłówki mogą być świetnie wyszukiwanymi frazami, co jest bardzo pożądane, jeżeli chodzi o pozycjonowanie.

Często także podstrona oferta lub w niektórych firmach usługi jest po prostu zlepionym tekstem, bez jakichkolwiek podziałów, co jest bardzo złe zarówno dla SEO jak i wspomnianego Klienta, dlatego ten artykuł nie będzie opisywał szczegółowo specjalistycznych zasad układania tekstów pod SEO, ponieważ do tego trzeba wiele nauki oraz lat doświadczenia, od tego są specjaliści.

Ten tekst pokaże, jak ułożyć podstronę oferta tak, żeby była czytelna zarówno dla robotów indeksujących jak i dla użytkowników Internetu, tym, którzy chcą zrobić ją sami na swojej stronie internetowej.

Podziel sobie oferty na kategorie

Ważne, żeby oferta na Twojej podstronie była w jakiś logiczny sposób podzielona. Jeżeli masz firmę transportową i chcesz się pochwalić swoją flotą to nie rzucaj wszystkiego do jednego „wora”. Na górze strony zrób spis treści na przykład: busy, solówki, standard itd. Każdy rodzaj pojazdu będzie wtedy linkował do tzw. kotwicy na tej samej podstronie. Klient nie będzie musiał scrollować całej stronie, żeby znaleźć to, czego szuka.

Jeżeli nie wiesz co to są kotwice wpisz w Google: Co to są kotwice HTML.

W jakiej formie dodać pojedynczą ofertę

Pojedyncze oferty możesz dodać na różne sposoby. Tak naprawdę ogranicza nas jedynie wyobraźnia i dobre praktyki UX/UI oraz SEO. Pokażę trzy sprawdzone sposoby, jak dodać pojedynczą ofertę w zależności od tego, jakie mamy zasoby.

Sprawdź też:   Instalacja WordPress

Pojedynczy blok

Oferta na stronie internetowej pojedynczy blok

Jeżeli przygotowaliśmy sam tekst do oferty i nie mamy żadnych dodatkowych materiałów takich jak zdjęcie i tek blok nada się idealnie. Strony internetowe często posiadają tego rodzaju bloki, ponieważ są czytelne i zawierają niezbędne informacje odnośnie danej dziedziny.

Podwójny blok

Oferta na stronie internetowej podwójny blok

Podwójny blok jest bardzo ładny wizualnie i jeżeli mamy jakiś materiał graficzny, który możemy wykorzystać do każdej oferty nie ma się co zastanawiać – skorzystajmy z tej opcji. Pozycjonowanie będzie wspierane każdym dodanym „altem” w zdjęciu, więc dodatkowo nasza grafika może się wyświetlać w wyszukiwarce grafiki.

Akordeon

Oferta na stronie internetowej akordeon

Jeżeli mamy dużo ofert i podstrona rozciągałaby się w nieskończoność jest na to rozwiązanie. Akordeon, to taki mechanizm, który zwija i rozwija treść naszego bloku z tekstem i nie tylko. Możemy tam umieścić również grafikę i co tylko chcemy. Dzięki temu rozwiązaniu podstrona jest bardziej uporządkowana i mamy użytkownik naszej strony internetowe ma kontrolę nad jej przeglądaniem.

Dodatki do pojedynczej oferty

Warto pomyśleć o różnego rodzaju dodatkach do każdej z ofert. Jeżeli mamy zdjęcia z realizacji lub zdjęcia konkretnych produktów warto utworzyć galerie, do których linki umieścimy pod tekstem.

To samo dotyczy referencji lub opinii. Musimy się pochwalić tym, że ktoś jest zadowolony z naszej pracy. Referencje są zazwyczaj w formie graficznej lub PDF, więc można również utworzyć osobne galerie. Co do opinii rekomenduje stworzenie jednej sekcji na naszej stronie internetowej, która by je wyświetlała, najlepiej na stronie głównej.

Jeżeli mamy jakąś specjalną ofertę na daną usługę lub produkt, warto to również napisać i stworzyć ułatwioną opcję kontaktu na przykład dodać przycisk, który uruchamia popup z formularzem kontaktowym do wybranej usługi.

Oferty możemy także zrobić za pomocą custom post types, czyli własnyh typów postów. Jest to jednak bardziej zaawansowana praca i bez dobrej znajomości zasad, jakie panują w WordPressie się nie obędzie. Jest to jednak bardzo dobre rozwiązanie, jeżeli masz dużo do zaoferowania Klientowi i chciałbyś schludnie przedstawić wszystko, z możliwością filtrowania.

Sprawdź też:   Google Indexing API i WordPress

Więcej o tego typu działaniach przeczytasz w artykule Katalog produktów na stronie internetowej WordPress. Jest tam napisane co zrobić, żeby osiągnąć taki efekt.

Podobne posty:

Najnowsze artykuły

WooCommerce czy PrestaShop

WooCommerce czy PrestaShop Przeczytaj

Czym zajmuje się firma e-commerce?

Czym zajmuje się firma e-commerce? Przeczytaj

Własna strona internetowa

Własna strona internetowa Przeczytaj
Więcej artykułów
strzalka w gore