Landing page - strona internetowa, która ma sprzedawać

Landing page – strona internetowa, która ma sprzedawać

21 kwietnia 2022 | 3 min czytania


Landing page, czyli strona internetowa, która ma sprzedawać i umożliwić Klientowi łatwy kontakt z nami w jasno określonej sprawie. Zazwyczaj na tego typu strony wchodzi się bezpośrednio po kliknięciu w jakąś reklamę, najczęściej w social mediach.

Popularne strony lądowania charakteryzują się tym, że mają być jasne, proste i czytelne. Przy tej prostocie mają spełniać bardzo ważny warunek – muszą sprzedawać. Mając uwagę na to, strony internetowe tego typu muszą być bardzo skrupulatnie przygotowane.

Wszystkie aspekty wymienione poniżej są tak samo ważne i nie należy pomijać żadnego z nich, ponieważ są one kluczowym elementem strony typu Landing page. Jest ona specyficznym typem strony typu One page, czyli jednostronnej witryny internetowej.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o witrynach typu One page przeczytaj w artykule: One page – strona internetowa bez podstron

Możliwość podjęcia działań przez Klienta

Najważniejszym celem odwiedzin Klienta na Landing page jest konwersja. Jednym słowem po kliknięciu w link do strony lądowania Klient musi wypełnić formularz, zadzwonić do firmy lub wykonać inną akcję, na którą nastawiony jest Landing page.

Najczęściej są to jednak formularze. Musimy sprawdzić, czy dany formularz jest zaprojektowany prawidłowo i czy odpowiada na wszystkie nasze pytania. Przede wszystkim powinien zawierać walidacje, a dzięki temu będziemy pewni, że formularz będzie wypełniony prawidłowo.

Ponadto musimy zebrać wszystkie zgody marketingowe, które są niezbędne do prowadzenia dalszych działań z Klientem. Bez tego tak naprawdę cały zamysł Landing page jest do niczego.

Żeby doprowadzić naszego potencjalnego Klienta do końcowego formularza kontaktowego powinniśmy także używać przycisków CTA, które skutecznie przesuną uwagę użytkownika na wypełnienie go.

Sprawdź też:   Jak zainstalować WordPress

Design i treści na Landing page

Design, który wdrożymy na stronie powinien być jak najbardziej spójny z reklamą, w którą kliknął Klient. Jeżeli tak nie będzie pomyśli sobie, że jest przekierowany w inne miejsce, więc reklama z Landing page powinna tworzyć jedną całość.

Wspomniany przycisk CTA powinien być widoczny dla użytkownika, ponieważ jest on jednym z ważniejszych elementów Landing page i dzięki niemu potencjalny Klient łatwo może znaleźć się przy formularzy zapewniającym konwersję.

Treści na stronie internetowej typu Landing page powinny być:

  • jasne dla użytkownika
  • zrozumiałe dla grupy docelowej
  • poprawne językowo
  • powinny zawierać kluczowe informacje
  • powinny być zawarte korzyści

Dzięki temu potencjalny Klient będzie miał przedstawione czarno na białym, co dana firma mu może zaoferować i będzie bardziej skłonny wysłać formularz.

Analityka

Analityka jest bardzo ważnym elementem, ponieważ dzięki niej możemy mierzyć skuteczność naszego Landing page. Oczywiście niezbędnym narzędziem do tego jest Google Analytics. Mamy w nim mnóstwo możliwości, między innymi sprawdzanie jak długo użytkownik był na stronie, jak się tam dostał, z jakiej był lokalizacji, czy nawet ile miał lat.

To są podstawowe mierniki, które możemy śledzić w GA, ale są też bardziej zaawansowane. Poza tym warto zainstalować tzw. piksele, które będą zbierać dla nas dane o naszych użytkownikach. Dzięki temu będziemy mogli tworzyć kampanie remarketingowe.

Aspekty techniczne

Techniczne aspekty strony internetowej typu Landing page to absolutna podstawa, ponieważ są one dawno w postrzegane jako niezbędne. Należą do nich między innymi:

  • Certyfikat SSL
  • Wersja mobilna strony
  • Open Graph
  • Polityka prywatności i cookies

Warto także dodać, że po wysłaniu przez użytkownika formularza, wyświetlił mu się ładny komunikat z podziękowaniem lub strona Thank You Page. Upewni go to, że wysyłka tego formularza nie była błędem, a właścicielowi Landing Page nie zależy tylko na konwersji.

Sprawdź też:   Gotowe strony do kupienia

Podobne posty:

Najnowsze artykuły

Wtyczka do newsletterów w WordPressie

obsluga newslettera w wordpress Przeczytaj

WooCommerce czy PrestaShop

WooCommerce czy PrestaShop Przeczytaj

Czym zajmuje się firma e-commerce?

Czym zajmuje się firma e-commerce? Przeczytaj
Więcej artykułów
strzalka w gore