fbpx
Jak ulepszyć stronę dla klientów zagranicznych

Jak ulepszyć stronę dla klientów zagranicznych

6 lipca 2021 | 2 min czytania


Klient zagraniczny to bardzo ważna postać w kontekście naszego rozwoju. Nie chodzi tu tylko o pieniądze. Zawsze wychodząc poza granice kraju rozszerzamy horyzonty zarówno swoje jak i swojej firmy. Stawiamy przed sobą nowe wyzwania, z którymi nigdy się nie mierzyliśmy, ale także nowe, nieocenione możliwości. Dlatego o takiego kontrahenta trzeba zadbać w każdym wymiarze, nawet przystosowując do niego swoją stronę internetową. Więc jeżeli zastanawiasz się jak ulepszyć stronę dla klientów zagranicznych przeczytaj ten artykuł, ponieważ będzie on dla Ciebie niezastąpiony.

Często wchodzimy na strony producentów, hurtowników, a nawet prywatnie, na strony swoich ulubionych marek, w celu szybkiego sprawdzenia jakichś szczegółów. Czego oczekujemy? Przede wszystkim tego, że strona będzie przystosowana pod nasze oczekiwania. Dopóki jesteśmy w Polsce, a strona i marka jest polska nie stanowi to większego problemu, ale w momencie, gdy nasz kontrahent siedzi sobie gdzieś w Hiszpanii lub nawet w Chinach, musimy się wbić w jego skórę i spróbować przejrzeć naszą stronę analizując co byśmy zmienili, żeby jemu było wygodniej.

Czym różni się strona dla klientów krajowych i zagranicznych

Strony internetowe w dzisiejszych czasach stawiane są przede wszystkim na platformie WordPress. Jest to bezpieczny system zarządzania treścią, z niskim progiem wejścia. Mamy w nim także wiele możliwości dostosowując swoją stronę internetową do własnych potrzeb, ponieważ jest on elastyczny i praktycznie do wszystkiego jest jakaś wtyczka.

Strony internetowe dla klientów zagranicznych powinny posiadać takie dodatkowe wtyczki. Nie będę podawał konkretnych nazw wtyczek, ponieważ każdy wybierze sobie własną według tego, co mu bardziej przypasuje. Czym różni się strona dla klientów krajowych i zagranicznych

  • Przełącznik języka – Odwiedzający powinien mieć możliwość zmiany języka w trakcie przeglądania strony. Jest to taki must-have, ponieważ nikt nie lubi kopiować tekstu do translatora, tym bardziej, że język polski nie jest w 100 procentach w nim wspierany.
  • Czat – Jeżeli mamy czat na swojej stronie, na przykład zintegrowany z usługą Facebook Messenger, powinniśmy zapewnić obsługę osoby, która biegle mówi po angielsku, ponieważ zwyczajnie mogą się nie dogadać
  • Przelicznik walut – jeżeli mamy sklep internetowy, np na platformie WooCommerce, powinniśmy zapewnić przeliczanie waluty kontrahenta, najlepiej jak najbardziej aktualnej (aktualizowanej maksymalnie co 3-4 godziny)
Sprawdź też:   Firmowa strona internetowa - informacja na temat firmy w Internecie

Są to jedynie 3 możliwości, dzięki którym możesz udogodnić kontrahentowi korzystanie z Twojej strony internetowej, ale tak naprawdę każdy biznes jest inny i może Ci się przydać zupełnie coś innego.

Jak można ingerować w stronę

W stronę na WordPressie można ingerować bardzo łatwo. Wystarczy wyszukać wtyczkę, zainstalować ją i aktywować. Niektóre wtyczki wymagają także wstępnej konfiguracji. Zalecam, żeby nie instalować pierwszej, lepszej wtyczki, ale zrobić mały research – zobaczyć ile ma ocen i jakie to są oceny.

Jeżeli się okaże, że jednak takiej wtyczki nie ma, niestety będziemy musieli zleci taką pracę osobie zwanej – deweloper WordPress, która jest wąsko wykształcona w kierunku rozszerzania możliwości WordPressa.

Strony napisane statycznie też można modyfikować, ale trzeba już napisać osobny kod i nie każdy o tym wie. Dlatego często słyszę pytania typu: Jak można ingerować w stronę. Odpowiedź: musi to zrobić jakiś programista, chyba, że gdzieś w Internecie jest gotowe rozwiązanie.

Strony mogą być postawione również a innych CMS-ach (System zarządzania treścią) takich jak na przykład: Joomla!, Drupal, TYPO3 itd. Jest tego naprawdę sporo, ale te najpopularniejsze mają swoje repozytoria z modułami rozszerzającymi ich oprogramowanie. Poza tym zawsze możesz znaleźć osobę, która pomoże Ci napisać rozszerzenie, którego potrzebujesz.

Wtyczka dla WordPressa z kursami walut Euro

Chciałbym również przedstawić coś, co jest czasami sporym ułatwieniem dla zagranicznego kontrahenta. Jest to wtyczka dla WordPressa z kursami walut Euro. Wtyczka ma dwa zadania:

  • Wyświetla aktualne kursy Euro w dowolnym miejscu na stronie – Konfigurując wtyczkę administrator ma możliwość ustawienia wyświetlania wtyczki po każdym poście i stronie lub/i w dowolnym miejscu na stronie za pomocą shorcode. Jest to naprawdę proste. Ponadto masz możliwość ustawienia nagłówka, który będzie się wyświetlał przed kursami walut oraz stopki, która będzie widniała po kursach walut. I ostatnią i chyba najważniejsza opcją wtyczki jest możliwość wyboru, które kursy walut mają się wyświetlać nas stronie (do wyboru 16 walut)
  • Pobiera te kursy dla dewelopera – Tak jak pisałem wyżej, mając sklep dobrze jest zapewnić przeliczanie kursów walut według waluty kontrahenta. We wtyczce kursem bazowym jest Euro, a do wyboru mamy 16 innych walut, które zostaną pobrane. Jeżeli deweloper będzie pisał nam jakąś wtyczkę, która będzie w jakikolwiek sposób obliczać cenę, może skorzystać z kursów walut z tej wtyczki! Kursy aktualizują się aż co godzinę!
Sprawdź też:   WordPress szablony warte uwagi

Poniżej podstawowe informacje o wtyczce

Nazwa wtyczki: Euro Currency

Link do pobrania: wordpress.org/plugins/webites-currency/

Link do GitHub: https://github.com/webites/webites-currency

Podobne posty:

Najnowsze artykuły

Google Indexing API i WordPress

Google Indexing API i WordPress Przeczytaj

Blog – strona internetowa z przemyśleniami

strona internetowa z przemyśleniami Przeczytaj

Firmowa strona internetowa – informacja na temat firmy w Internecie

informacja na temat firmy w Internecie Przeczytaj
Więcej artykułów
strzalka w gore