ile kosztuje zrobienie strony internetowej

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej

1 marca 2022 | 2 min czytania


Jesteś przedsiębiorcą i chcesz zwiększyć swoje zasięgi? Pewnie zastanawiasz się ile kosztuje zrobienie strony internetowej i trafiłeś na ten artykuł. Świetnie trafiłeś. Rozłożymy na poszczególne części koszty produkcji strony internetowej i Twoja wiedza w tym zakresie będzie dużo większa.

Być może część z tych zadań będziesz mógł wykonać sam i zmniejszy to koszt wykonania Twojej strony firmowej. Tak czy inaczej tworzenie stron internetowych to dosyć prostoliniowy proces, ale żeby zrobić to dobrze, trzeba mieć odpowiednią wiedzę.

Hosting i domena

Hosting i domena to podstawowe rzeczy, które musimy zapewnić do tworzenia strony internetowej dla agencji interaktywnej. Jeżeli znamy się chociaż trochę na branży informatycznej, dodatkowo trochę poczytamy opinie o dostawcach tych usług, możemy śmiało sami zamówić te usługi.

Czym jest hosting?

Hosting to wydzielony kawałek serwera, który mamy do dyspozycji. Dzięki niemu możemy udostępnić swoje pliki tak, żeby były ogólnodostępne w Internecie. Robimy to zazwyczaj przez klienta FTP lub przez SSH. Dostawcy hostingu dostarczają też takie usługi jak: poczta email, bazy danych, certyfikaty SSL, czy backupy oraz wiele innych.

Czym jest domena?

Domena to nasz adres internetowy. Czyli prosty i łatwy do zapamiętania adres URL do wpisania w przeglądarkę. Adres ten jest ścieżką, która prowadzi do naszej strony internetowej. Adres domeny musi być przemyślany, ponieważ wyszukiwarki również zwracają na to uwagę.

Projekt graficzny

Projekt graficzny strony internetowej to stworzona przez grafika wizualizacja, która przedstawia makiety naszej strony internetowej. Na podstawie wywiadu z klientem, który przedstawia oczekiwania i inspiracje, grafik zajmuje się tworzeniem projektu graficznego. Projekt graficzny jest konsultowany z klientem, dodawane są poprawki.

Sprawdź też:   Instalacja WordPress

Często projekt graficzny jest w wersji desktop (wersja na komputery) oraz w wersji mobile (wersja na smartfony) tak, żeby klient mógł sobie wyobrazić jak strona będzie wyglądać na wszystkich urządzeniach.

Grafik przygotowuje także wzoru poszczególnych części strony dla programisty. Przykłady takich części to nagłówki, przyciski, typografia itd.

Zakodowanie projektu graficznego

Gdy projekt graficzny jest już zaakceptowany przez klienta, możemy zagazować programistę. Jeżeli chodzi o wizualną część strony internetowej koduje ją tzw. front-end developer. Gdy strona jest bardziej zaawansowana potrzeba także tzw. back-end developera, który potrafi zrobić tzw logikę strony.

Przykładem takiego czegoś jest na przykład programowanie formularza kontaktowego lub mechanizm logowania i rejestracji. Nie zawsze jednak tworzenie stron internetowych wymaga takiej wiedzy.

Optymalizacja SEO

Dobry programista zadba o optymalizację SEO już na poziomie tworzenia strony internetowej. Jednakże czasami jest sytuacja, że strona ładuje się bardzo długo, struktura jej nagłówków jest kompletnie nielogiczna, a linkowania wewnętrznego nie ma w ogóle.

W takiej sytuacji należy zrobić optymalizację SEO. Czym jest optymalizacja SEO? Jest to po prostu zadbanie o te elementy, na które zwracają uwagę przeglądarki oceniając stronę pod kątem jej jakości. Tak jak powyżej wspomniałem jest to między innymi struktura nagłówków, musimy zadbać o to, żeby linkowanie wewnętrzne było logiczne, a przede wszystkim nasza strona musi wczytywać się błyskawicznie.

Najnowsze algorytmy wyszukiwarki Google wprowadziły zmiany, które stanowczo nakazują stronom internetowym dbanie o szybkość wczytywania. To jest więc jeden z argumentów, żeby to zrobić, ponieważ jeżeli myślimy o pozycjonowaniu jest to niezbędne.

Druga sprawa to dbanie o to, żeby użytkownicy pozostali na naszej stronie. Dlatego nasza strona internetowa powinna się wczytywać nie dłużej niż 2 sekundy.

Pozycjonowanie i marketing

Pozycjonowanie strony internetowej jest dzisiaj absolutnie niezbędne. W ostatnich latach powstało mnóstwo stron internetowych. Żeby przebić się na górę trzeba się czasami naprawdę napracować. Po pierwsze musimy być cierpliwi. Mechanizmy indeksowania ostatnio znacznie zwolniły i trzeba czekać bardzo długo, aż efekty pozycjonowania będą zauważalne. Poza tym musimy zrobić konkretną strategię SEO, czyli plan działania, na którym będziemy bazować.

Sprawdź też:   Blog na stronie internetowej

Taktyki pozycjonowania są naprawdę różne. Jeżeli komuś nie zależy na organicznych wynikach wyszukiwania powinien wybrać SEM, czyli po prostu reklamy w Google Ads lub w serwisach społecznościowych. Trzeba jednak pamiętać, że efekty pozycjonowania są długotrwałe, a za reklamę płacimy dopóki się wyświetla.

Podobne posty:

Najnowsze artykuły

Wtyczka do newsletterów w WordPressie

obsluga newslettera w wordpress Przeczytaj

WooCommerce czy PrestaShop

WooCommerce czy PrestaShop Przeczytaj

Czym zajmuje się firma e-commerce?

Czym zajmuje się firma e-commerce? Przeczytaj
Więcej artykułów
strzalka w gore