
Co to jest SEO
17 maja 2021 | 2 min czytania
Wielu ludzi, którzy otwierają biznes lub chcą aktywniej się rozwinąć w Internecie, zderza się prędzej czy później z pojęciem SEO. Wielu tego słowa używa, ale praktycznie nikt nie potrafi tego wyjaśnić i tłumaczenia czegokolwiek tak naprawdę nie są efektywne, ponieważ nie mamy podstawowej wiedzy o czym w ogóle jest mowa. Więc przychodzi taki moment, gdzie już mamy dosyć i pytamy co to jest SEO? No i wtedy się zaczyna. Są dwie grupy „tłumaczy”. Jedni – ci mniej kompetentni – powiedzą, na odczepne, że to jest pozycjonowanie. Ale czy na pewno?
Czy SEO to to samo co pozycjonowanie
Nie ma chyba nic gorszego od stwierdzenia, że SEO jest synonimem pozycjonowania. Tak, jak napisałem wyżej, wielu leniwych wybiera krótszą ścieżkę i tak właśnie twierdzi, ale tak oczywiście nie jest. To też nie znaczy, że SEO nie ma nic wspólnego z pozycjonowaniem. Owszem ma i to bardzo dużo. Mianowicie SEO jest jednym z elementów pozycjonowania i to bardzo elementarnych. Jeżeli nasze działania SEO nie będą dobrze wykonane, reszta działań z zakresu pozycjonowania nie będzie tak efektywna jak powinna.
Co daje optymalizacja SEO
Optymalizacja SEO tak jak wyżej napisałem jest elementarnym składnikiem pozycjonowania i powinna być zrobiona niezależnie od tego, czy planujemy przeznaczyć duże nakłady pieniężne na pozycjonowanie, czy raczej podstawowe. Daje ona przede wszystkim to, że kod źródłowy naszej strony jest bardziej czytelny zarówno dla użytkowników, ale przede wszystkim (w kontekście SEO) dla wyszukiwarek. Tutaj głównym źródłem wiedzy jest HTML5, który w swojej konstrukcji ma tak zwane tagi semantyczne i inne, dzięki którym możemy zoptymalizować treść naszej strony.
Najważniejsze tagi semantyczne:
- używanie <title></title>, w którym zamieszczamy tytuł danej strony
- używanie meta tagów między innymi do opisu i słów kluczowych strony
- używanie tagów header, aside, footer, article itd do „dzielenia” strony na różne sekcje
- tworzenie hierarchii strony za pomocą znaczników nagłówków – od <h1> do <h6>
- wyróznianie treści za pomocą tagów <strong>
- i co najważniejsze – unikalna treść
Kto wykonuje optymalizację SEO
Optymalizację SEO wykonuje każda dobra agencja SEO. Przed jej wykonaniem ważne jest, żeby pracownik zrobił audyt SEO, który pokaże mu, co jest do poprawienia na stronie. Inaczej tak naprawdę nie będzie wiedział, co ma robić. Audyt ma najczęściej formę elektronicznej książeczki, która jest podzielona na różnego typu zawartości. Warto tutaj zapytać agencji kto wykonuje optymalizację SEO. Czy jest to optymalizacja ręczna, czy automatyczna. Oczywiście ręczna, zrobiona przez kompetentną osobę jest dużo bardziej wartościowa.