Co to jest SEO

Co to jest SEO

Wielu ludzi, którzy otwierają biznes lub chcą aktywniej się rozwinąć w Internecie, zderza się prędzej czy później z pojęciem SEO. Wielu tego słowa używa, ale praktycznie nikt nie potrafi tego wyjaśnić i tłumaczenia czegokolwiek tak naprawdę nie są efektywne, ponieważ nie mamy podstawowej wiedzy o czym w ogóle jest mowa. Więc przychodzi taki moment, gdzie już mamy dosyć i pytamy co to jest SEO? No i wtedy się zaczyna. Są dwie grupy "tłumaczy". Jedni - ci mniej kompetentni - powiedzą, na odczepne, że to jest pozycjonowanie. Ale czy na pewno?

Czy SEO to to samo co pozycjonowanie

Nie ma chyba nic gorszego od stwierdzenia, że SEO jest synonimem pozycjonowania. Tak, jak napisałem wyżej, wielu leniwych wybiera krótszą ścieżkę i tak właśnie twierdzi, ale tak oczywiście nie jest. To też nie znaczy, że SEO nie ma nic wspólnego z pozycjonowaniem. Owszem ma i to bardzo dużo. Mianowicie SEO jest jednym z elementów pozycjonowania i to bardzo elementarnych. Jeżeli nasze działania SEO nie będą dobrze wykonane, reszta działań z zakresu pozycjonowania nie będzie tak efektywna jak powinna.

Co daje optymalizacja SEO

Optymalizacja SEO tak jak wyżej napisałem jest elementarnym składnikiem pozycjonowania i powinna być zrobiona niezależnie od tego, czy planujemy przeznaczyć duże nakłady pieniężne na pozycjonowanie, czy raczej podstawowe. Daje ona przede wszystkim to, że kod źródłowy naszej strony jest bardziej czytelny zarówno dla użytkowników, ale przede wszystkim (w kontekście SEO) dla wyszukiwarek. Tutaj głównym źródłem wiedzy jest HTML5, który w swojej konstrukcji ma tak zwane tagi semantyczne i inne, dzięki którym możemy zoptymalizować treść naszej strony.

Najważniejsze tagi semantyczne:

  • używanie <title></title>, w którym zamieszczamy tytuł danej strony
  • używanie meta tagów między innymi do opisu i słów kluczowych strony
  • używanie tagów header, aside, footer, article itd do "dzielenia" strony na różne sekcje
  • tworzenie hierarchii strony za pomocą znaczników nagłówków - od <h1> do <h6>
  • wyróznianie treści za pomocą tagów <strong>
  • i co najważniejsze - unikalna treść

Kto wykonuje optymalizację SEO

Optymalizację SEO wykonuje każda dobra agencja SEO. Przed jej wykonaniem ważne jest, żeby pracownik zrobił audyt SEO, który pokaże mu, co jest do poprawienia na stronie. Inaczej tak naprawdę nie będzie wiedział, co ma robić. Audyt ma najczęściej formę elektronicznej książeczki, która jest podzielona na różnego typu zawartości. Warto tutaj zapytać agencji kto wykonuje optymalizację SEO. Czy jest to optymalizacja ręczna, czy automatyczna. Oczywiście ręczna, zrobiona przez kompetentną osobę jest dużo bardziej wartościowa.

Ekologiczne strony internetowe – obniżaj ślad węglowy!

Trudno w dzisiejszych czasach wyobrazić sobie działalność firmy bez strony internetowej. Dzięki niej dochodzi kolejne źródło komunikacji z klientami czy osobami zainteresowanymi usługami, choćby poprzez formularz kontaktowy. Obecnie ważna jest nie tylko czytelność strony, ale również to jaki ślad węglowy po sobie pozostawia. W dobie obniżania emisji CO2 strona internetowa powinna być wydajna i działać […]

Darmowe strony internetowe dla szkół – gotowe szablony czy strona tworzona od A do Z?

Darmowe strony internetowe dla szkół są dostępne razem z darmową usługą Office 365. Na podstawie szablonów można stworzyć gotową stronę internetową nawet w godzinę. Jednak czy warto korzystać z gotowych szablonów czy lepiej zbudować stronę od A do Z? W naszej ofercie znajdziecie tworzenie stron internetowych dla szkół w oparciu o systemy CMS. Budżet ma […]

Ile kosztuje tłumaczenie strony internetowej?

Prowadząc międzynarodowy biznes, warto posiadać stronę internetową w kilku językach. W ten sposób można trafić do szerszego grona odbiorców i zyskać większą renomę. Tutaj pojawia się pytanie, czy jest to absolutnie niezbędne? W końcu dostępne jest tłumaczenie Google. Porównamy te dwie możliwości. Dowiecie się też, ile kosztuje tłumaczenie strony internetowej. Dlaczego warto zdecydować się na […]

Gdzie zapisywane są strony internetowe?

W obecnych czasach posiadanie swojej strony internetowej, reklamującej sklep, czy usługi jest wręcz obowiązkowe. Ale czy zastanawialiście się kiedyś, gdzie zapisywane są strony internetowe i jaki ma to wpływ na ich działanie? Czy strona internetowa może tak po prostu zniknąć z sieci i jakie zabezpieczenia są stosowane? Koniecznie przeczytajcie nasz wpis na ten temat. Gdzie […]

Strony internetowe bez reklam – idealny wybór dla najbardziej wymagających

Prowadząc firmę, niezależnie od rodzaju usług czy też sprzedaży, warto postawić na własną stronę internetową bez reklam. Dzięki temu można budować pozytywne relacje z klientem, ale także zdecydowanie zwiększyć zasięgi. Jak stworzyć taką stronę i dlaczego poprawia ona wiarygodność Twojej firmy? Dlaczego warto posiadać stronę internetową bez reklam – o zaletach zdań kilka Na rynku […]

Gotowe strony do kupienia

Jesteś przedsiębiorcą. Zdobywasz nowych klientów przez internet. Założyłeś stronę na Facebooku, a teraz szykujesz się na przejęcie pierwszego miejsca w wyszukiwarce Google. Pojawia się jednak problem. Potrzebujesz ładnej strony internetowej. Najlepiej szybko i tanio. Zaczynasz rozglądać się za czymś gotowym – to przecież najlepsze rozwiązanie, prawda? Kilka kliknięć, parę złotych i już możesz zająć się […]